Sunday, June 19, 2011

[teaser] part 1

Temubual Bersama Ren

Temubual ini sebenarnya merupakan temubual pertama yang dijalankan bersama watak-watak Rhapsody Of Love (ROL). Walaupun perancangan awal adalah untuk menjalankan temubual bersama Chacha dulu tapi disebabkan Chacha mengalami kemurungan dan tekanan saya terus ke rumah Ren untuk menemubualnya. Temubual ini diadakan selepas beberapa hari Ren dibuang dari kolej matrikulasi.

Soalan: Maaf sebab ganggu pada waktu yang agak getir ini.


Ren: It doesnt matter. (Wajahnya kelihatan muram sekali)

S: Ren, siapa watak utama cerita ini sebenarnya?


R: Mana aku tahu. Pastinya bukan aku! 

S: Errr... adakah anda rasa berpuas hati dengan cara watak anda diolahkan?

R: Kau nak jawapan jujur ke tipu-tipu? Kalau jujur, sumpah aku tak puas hati. Yes, aku memang seorang pendiam tapi tak de la pendiam tahap cipan. Dah lah watak aku jarang-jarang aje muncul. Cuba kasi aku interframe lebih banyak. Cuba luangkan lagi masa aku dengan Chacha. Hish! (Mukanya nampak berang)

S: Ren nampaknya sangat menyukai Chacha? Mengapa agaknya?

R:: (Wajahnya berubah ceria sedikit) I dont have any answer for that. Apa yang aku tahu...aku sukakan dia sejak dari hari pertama kita orang jadi room mate. Aku suka tengok dia gelak. Nampak innocent gila ah! Serious, I'm in love with her. (Gelak)

S: Anda seorang bipolar atau.... komen?


R:: bipolar ke apa ke... ada aku kisah?!

S: Pendapat mengenai Maira?


R: Dia tu memang penyibuk ah! Tak boleh nak tengok orang senang sikit. Kemana Chacha pergi dia menempel. Tak bagi ruang langsung kat aku. Aku gila benci dia tu. Weh.. soalan lain tak de ke?

S: Kalau masa boleh diputarkan, apa yang anda mahu ubah?

R: Boleh ke masa diputar? Apa kau ni?

Perbualan kami tamat di situ apabila Ren mula menunjukkan mood limbang-libu. Saya mengucapkan terima kasih dan segera beredar.

No comments:

Post a Comment

sekupang.. dua kupang.. tiga kupang.. nah! aku kasi kat hangpa!