Friday, July 29, 2011

entry ini-bukan-novel (?)

aku sorang budak yang ada jari gatal. Ye, jari-jemari aku memang agak membirah. Sebab tu terlahirnya blog tak berpengunjung aku ni. Aku saja nak jadi manusia berendah hati dengan cakap begitu. Sebab ada je yang datang kunjung blog aku ni. Hehh.. tak ramai tak mengapa. Masih baru jadi biar saja.

Aku pasti akan fikir begini :: Whut-eveh.. <--- sepupu sengal aku suruh tambah word H di setiap hujung perkataan yang aku tutur supaya nampak birah dan gedik. aku sumpah tak faham niat murni sepupu aku yang sengal itu mengetengahkan idea ni. Oh, sepupu aku agak freemanson.. tak.. tak.. aku tak kata kau ye Eames. Sungguh tak..

=.='

... aku tipu tang "Masih baru jadi biar saja" sebab aku bukannya new bie. Masuk kali ni... dah blog ke berapa ye? entah.. tak dapat nak loading sebab sumpah aku tak ingat. My previous blog kena delete sebab macam semak je.

Ye, i'm not a good writer.

Aku ulangi, i'm not a good writer. 

Tapi aku masih degil nak menulis.  Dalam novel aku (novel ke?), aku langsung tak mengaplikasikan bahasa ibunda mahupun bahasa klasik lagi berhiperbola. Ini sebabnya aku sudah malas nak mengulang aktiviti mengarang macam dalam periksa B.M sewaktu di tingkatan 5. Cikgu selalu puji aku sebab karangan aku tiptop gaya Anis Ayuni, Aisya Sofea..err Hlovate agak mustahil untuk meniti di bibir cikgu-cikgu aku sebab mesti mereka tak tahu Hlovate itu siapa. Dan memang agak gilalah kerana diletakkan sama tahap dengan penulis terkenal.

Ye, aku saja nak jadi manusia riak di sini.

Tapi, ye... aku bukan penulis hebat. Dah lah blog macam budak tadika. Ye, aku mengaku blog aku gilalah tahap dewa punya hodoh. But it's okay.. janji tak semak dengan segala benda widget yang membejatkan internet aku untuk loading dengan cemerlangnya. Oh, janganlah terasa. aku tak cakap pada sesiapa ye.

Jadi bila aku kata i aint a good writer maka ianya sangatlah benar. Tapi aku masih berpegang pada kata-kata yang aku reka sendiri tak sampai seminit tadi. Aku percaya bahawa setiap manusia ada kebolehan untuk melakukan apa sahaja. Malaysia kan selalu berpaksikan pada motto "Malaysia boleh!". Maka, aku percaya aku sebenarnya a good writer.

err.... (bunyi cengkerik bergema menunjukkan betapa annoyed dengan keperasanan diri sendiri..=.=')

.
.
.
.

Okay. Jangan kata apa-apa.


hei.. hei.. eames and sue ker ati larh..
aku teringin nak main balloon besaq macam ni..
jom kita buat..

tapi.. please dont invite any BADUT!

I despise 'em all..

err.. tapi.. kalau pakcik McD takpe..

Boleh?

No comments:

Post a Comment

sekupang.. dua kupang.. tiga kupang.. nah! aku kasi kat hangpa!