Wednesday, July 27, 2011

[teaser] part 2

Temu Bual Bersama Maira

Sudah sekian lama temu bual ini tergendala. Temubual ini kembali dijalankan kerana watak-watak Rhapsody Of Love (ROL)  dikhabarkan telah pulang ke tanah Malaysia setelah tamat menimba ilmu di rantau orang. Hari ini saya ditugaskan oleh editor saya untuk menemubual salah seorang watak ROL iaitu Maira. Temubual ini dijalankan di rumahnya di Kuala Lumpur.

Soalan:: Maaf menggangu waktu cuti Cik Maira. Husband tak marah ke ni?

Maira: (sambil tersenyum) tak ada ganggunya. Hubby saya okey je dia. Untung-untung dia boleh tumpang glamour. (ketawa)

S: Sebaik sahaja habis matrikulasi, Cik Maira kemana?

M: Oh, saya dapat tawaran ke Tassmania untuk buat medic. Sekali dengan hubby saya. Saya ingatkan saya dapat ikut Chacha ke Bandung. Tapi yelahkan.. rezeki masing-masing. (tersenyum)

S: Watak utama dalam cerita ini siapa sebenarnya?

M: (tergelak ceria) Sudah tentu bukan saya. Kalau saya ini watak utama, dah sah-sah banyak scene yang saya muncul. Saya hadir dalam cerita ini sekadar kawan baik kepada Chacha. I'm her crying shoulder. Dan itu sahaja.

S: Cik Maira berpuas hati dengan watak anda?

M: (kali ini dia tersenyum) Saya rasa ini pun dah lebih dari cukup. Berada di samping Chacha bila mana dia memerlukan adalah detik yang paling best bagi saya. Sebagai kawan baiknya, saya rasa saya telah melakukan tanggungjawab saya dengan sempurna. Jadi, saya cukup berpuas hati.

S: Pendapat tentang Chacha? 

M: (tergelak) Budak tu memang manja laa... Tak boleh nak tapis-tapis dah. Tapi manja dia takdelah gedik. Saya suka berkawan dengan dia. Dan mengenali Chacha, dia sorang yang loyal dengan kawan-kawan. Dia takkan tinggal kawan dia walau macam mana pun keadaannya. Dia juga penyayang. Nampak macam she doesnt care tapi sebenarnya dia sangat-sangat mengambil berat tentang orang lain. Saya harap akan ada sorang lelaki yang boleh menjaga kawan baik saya tu sebab she deserves someone better in her life.

Perbualan kami tamat apabila Cik Maira mendapat panggilan dari hospital di mana tempat dia berkerja. Dia tersenyum sambil menggeleng kepala apabila saya meminta maaf kerana telah mengganggunya. Saya beredar dari perkarangan rumahnya dengan hati yang lega. Temubual kali kedua tidaklah seteruk kali pertama. Semoga Cik Maira dicucuri rahmat.

2 comments:

sekupang.. dua kupang.. tiga kupang.. nah! aku kasi kat hangpa!