Friday, October 21, 2011

Inspired By MatLuthfi

Salam alayk~

Aku tak dak mood nak update my novel tapi aku ada mood nak update blog. Sila jangan pelik okeh~ Kadang-kadang manusia memang macam ni. Owwyeahh.. Boleh dikatakan setiap masa aku tengok video MatLuthfi di Youtube through my iphone.



"Siapa MatLuthfi wehhh??"




Haha... kesian... Aku dulu pun tak kenal sapa mamat ni. Tapi once dah kenal, aku dah gaya stalker dok intip dia kat youtube hari-hari *intip video je kottt*. But aku kenal Anwar Hadi dulu sebelum this guy. Although i admired Anwar Hadi but I admired MatLuthfi more. Lepas makan, MatLuthfi. Lepas mandi, MatLuthfi. Lepas solat, MatLuthfi. Lepas ngaji, MatLuthfi....

errrrr.......


.

.

.

.


Well anyways, aku kagum gilalah kat mamat ni *bukan kagum, actually fell in love with him*. Aku tak tau pasai pa aku rasa inspired by him. Aku rasa sebab video dia walaupun lawak sampai terguling-guling yet still sarat dengan mesej yang orang lain tak sedar pun benda itu actually happened. Like me.

And futhermore, he's pursuing architecture too! Yayyy! Haha.. aku kan obses dengan manusia yang buat-buat bangunan ni. Dulu aku beria nak pursue archy sebab kazen aku then Tv3 dok tayang cerita Nur Kasih, si Adam tu arkitek lagilah bertambah gila cita-cita aku nak menjadi arkitek juga. Aku pernah give up nak pursue this thing sebab aku fed up sketches aku banyak *i mean...a LOT, really* yang tak jadi dan aku fed-up aku failed my first interview. Aku rasa macam aku takdak bakat langsung-langsung. But bila aku tengok MatLuthfi boleh je bawak sampai ke bumi Australia nun.. aku bangkit semula! Ceeeewaaah!


aussie, my dream-land...
insya ALLAH~



Dan dari MatLuthfi juga aku menaruh azam untuk belajar di Aussie suatu hari nanti. Cehh.. dulu nak sambung dekat U.K tapi tak jadi sebab... emmm.. sebab.. jauh? Pffft~ Tapi in the end, i decided Aussie is my dream place. Tak kisahlah kat mana-mana. Perth ke.. Sydney ke... asalkan kat Aussie. Haha. Aku dah jadi stalker berbahaya nampaknya. Nahhh.. takdelah sampai gitu ketaksuban aku kat dia. It's always been my dream to further kat Aussie nun.. insya-ALLAH, kalau ada rezeki aku pergilah. Kan Ta'wa kan??? 

To him yang dah inspired me sooo much day and night, thank you. May Allah bless ya! Dan teruskanlah mengharumkan nama negara di mana sahaja anda berada. *tulis gaya MatLuthfi akan baca je blog aku nehhh* Oh, ni video dia yang aku paling suka gila. But actually, aku suka kesemua video dia. Sumpah tak tipu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
\/
\/
\/






Sumpah tak rugi tengok.. even though raya and merdeka dah lepas.. video ni takkan pernah luput dalam arus modenisasi dunia.. Cewaaaahhh... haha

enjoy~

No comments:

Post a Comment

sekupang.. dua kupang.. tiga kupang.. nah! aku kasi kat hangpa!